**Magdas scrapbooking**

Vi har allt du behöver för att själv göra personliga album och kort

  • Veckans innehåll

    Vecka 48
    Må: Utmaning
    Ti: Tisdagstipset - Embossa
    On: Ego - Journaling av din bästa vän
    To: Tekniktipset - Arbeta med kanterna
    Fre: Recept - Kort/tags àla Tim Holtz
    Lö: Kulturellt - Beverly Hills 90210
    Sö: Fototips - Photoshop


    Vecka 49
    Må: Månadsutmaning - julinspirerad! :)
    Tis: Tisdagstipset - Kort med samma stämpel
    On: Magdas tipsar - Dillisar
    To: Tekniktipset - Öljetter
    Fre: Recept - julgodis med förpackning
    Lör: Kulturellt - Inspireras av julmusik
    Sö: Trendspaning - Tema saffran och apelsiner
  • Månadsutmaning

  • Kommentarer

  • Blog Stats

    • 245,906 hits

Rama in fotot

Posted by PernillaTJ på 20 januari 2008

Ett ganska enkelt men väldigt snyggt sätt att skapa fokus på fotot på albumsidan är att rama in det med papper och diverse dekorationer. Jag tycker inte att det gör någonting om dekorationerna hamnar lite över fotot. Man får prova sig fram, vända och vrida på saker och lägga ut allting innan det sätts fast.

35_1.jpg

Här har jag på ett enkelt sätt ramat in fotot med mönstrat papper Feather boa och Soda pop från KI Memories. Dessa papper har en underbar lyster och är så roliga att jobba med! Jag målade först med rosa akrylfärg som fotomatta på brun Bazzill och fäste fotot och pappersbitarna. Sedan satte jag fast blommor med brads och skrev dokumentationen på en bit overlay. Siffrorna är Thickers.

du_1.jpg

På denna albumsida valde jag mönstrad bakgrund, nämligen Luxe Designs snygga Paparazzi. Jag bestämde var fotot skulle vara och satte först dit anteckningkortet och sedan fotot. Den snygga transparenta swirlen klippte jag ut och även trollsländan. Dessa fäste jag med gluedots. Blommorna fästes med brads och jag klippte till bitar av Lace cardstock Gossip white som jag limmade fast. Till sist satte jag fast Thickers till titeln.

/Pernilla TJ

Ett svar to “Rama in fotot”

  1. Ann-louice said

    Så snygga layouter!

Kommentera

 
