**Magdas scrapbooking**

Vi har allt du behöver för att själv göra personliga album och kort

  • Veckans innehåll

    Vecka 48
    Må: Utmaning
    Ti: Tisdagstipset - Embossa
    On: Ego - Journaling av din bästa vän
    To: Tekniktipset - Arbeta med kanterna
    Fre: Recept - Kort/tags àla Tim Holtz
    Lö: Kulturellt - Beverly Hills 90210
    Sö: Fototips - Photoshop


    Vecka 49
    Må: Månadsutmaning - julinspirerad! :)
    Tis: Tisdagstipset - Kort med samma stämpel
    On: Magdas tipsar - Dillisar
    To: Tekniktipset - Öljetter
    Fre: Recept - julgodis med förpackning
    Lör: Kulturellt - Inspireras av julmusik
    Sö: Trendspaning - Tema saffran och apelsiner
  • Månadsutmaning

  • Kommentarer

  • Blog Stats

    • 245,139 hits

Nya designerhuset GCD Studios

Posted by Annika på 11 mars 2008

Inför och under alla scrapbookingmässor i USA får jag tips och uppslag från Magdas designers om vad vi borde ta hem. I samband med den senaste mässan i februari fick jag samma tips från både Annika och Karin. Båda tyckte absolut att vi skulle ta hem mönstrade papper från ett helt nytt designerhus – GCD Studios. Det var ett toppentips! Jag föll för papperen redan när jag såg dem på webben, men ännu mer när jag fick känna på kvaliteten 😀  Av de mail jag får från er som hunnit beställa papperen har jag förstått att det här är ett designerhus som kommer få en ljus framtid.

Här kommer nu ett första inlägg med de nya papperen, och det lär blir flera!

/Annette

 När jag såg GCDs nya papper på nätet föll jag direkt! Vackra mönster i härliga, mättade färger, precis vad jag gillar. Jag blev inte besviken när jag fick hem papper i brevlådan häromdagen – de är verkligen jättefina! Här är två layouter med ett aktuellt tema – leta påskägg!

Till den första valde jag Bazzill candle som bakgrund. En bit whoop de doo, wild flowers som jag skurit något mindre än bakgrunden och rivit nertill. En remsa av samma papper, men med den vackra gröna baksidan upp. En bit från en anteckningsbok under ena fotot ger en bra plats för texten. Rubriken är gjord med dymo och thickers och i hörnen finns några rub-ons från Hambly.

file0203_1.jpg

Den andra layouten har gröna Bazzill pear som bakgrund. På den fäste jag en bit leaves and berries med sicksacksöm upptill och nertill. En liten bit gul bazzill och Prima blommor med brads från BoBunny under bilderna. Rubriken är gjord med Making Memories rub-ons misunderstood, och bakom fotot finns en tag som går att dra upp, med text och ett band från KI Memories.

file0204_1.jpg

Ta chansen att göra dina egna layouter med härliga papper från en ny tillverkare!

/Annika

Ett svar to “Nya designerhuset GCD Studios”

  1. Lene Kristensen said

    Ja det är verkligen helt underbara papper. Jag har beställd en del av dem till ett bröllopsalbum.

Kommentera

 
