**Magdas scrapbooking**

Vi har allt du behöver för att själv göra personliga album och kort

  • Veckans innehåll

    Vecka 48
    Må: Utmaning
    Ti: Tisdagstipset - Embossa
    On: Ego - Journaling av din bästa vän
    To: Tekniktipset - Arbeta med kanterna
    Fre: Recept - Kort/tags àla Tim Holtz
    Lö: Kulturellt - Beverly Hills 90210
    Sö: Fototips - Photoshop


    Vecka 49
    Må: Månadsutmaning - julinspirerad! :)
    Tis: Tisdagstipset - Kort med samma stämpel
    On: Magdas tipsar - Dillisar
    To: Tekniktipset - Öljetter
    Fre: Recept - julgodis med förpackning
    Lör: Kulturellt - Inspireras av julmusik
    Sö: Trendspaning - Tema saffran och apelsiner
  • Månadsutmaning

  • Kommentarer

  • Blog Stats

    • 245,139 hits

Romantiskt med Maja Design

Posted by Emso på 30 mars 2008

Gillar du härligt romantiska papper i lugna färger, då kan jag rekommendera Maja Design. Jag har skapat ett par layouter med papper därifrån.

kerstinanders_1.jpg

På den här layouten använde jag mig av lager-på-lagermetoden. Jag hade ett fotografi som jag tyckte skulle passa bra ihop med de romantiska papperen från Maja Design. Som bas använde jag en vit Bazzill. Jag skar en lite smalare remsa av papperet Ömhet och en större bit av papperet Romantik och chalkade sedan kanterna med Chestnut roan. Jag placerade ut bitarna lite snett. En bit av molnpappret från Love Elsie passade bra under den molniga delen av fotografiet. Huset på bilden är väldigt mörkt och jag ville därför få med någonting mer mörkt på layouten. Jag klippte ut några delar från en overlay från Hambly och fäste med häftapparat. Under nederkanten av fotografiet fäste jag en bit veckad spets med gluedots. Journalingen skrev jag på en die-cutfjäril från Jenni Bowlin. För att den skulle se mer levande ut vek jag upp vingarna och fäste endast kroppen. På layouten har jag även använt rub-ons från Prima marketing och en ticket från Jenni Bowlin.

passarviihop_1.jpg

Till den andra layouten använde jag papperet Trohet från Maja Design som bas. Jag placerade ett förstorat svartvitt fotografi lite på sned. På vänster sida fäste jag en bit overlay från Hambly med häftapparat. Jag placerade även ut en bit wellpapp, några knappar och filtband från Queen & Co. Pilen och den stora parentesen är rub-ons från Bo Bunny – Spastic. Rubriken skrev jag med Thickers, Poolside från American Crafts. I det högra nedre hörnet placerade jag en die- cut journaling card  från Jenni Bowlin och några stjärnor, också från Jenni Bowlin, och fäste dem med häftapparaten. För att få lite glans på bokstäverna, applicerade jag lite liquid pearls från Ranger på dem.

 /Emso

2 svar to “Romantiskt med Maja Design”

  1. Marie said

    Vad fint Emso!!
    Fantastiskt kul att se vad du gjort av papperen.
    Och vilken bra och utförlig beskrivning du gjort till alla som vill inspireras.

    Hälsningar
    Marie (MajaDesign)

  2. Charlotta said

    LOVE… är ju ljuvligt fin !!!

Kommentera

 
