**Magdas scrapbooking**

Vi har allt du behöver för att själv göra personliga album och kort

  • Veckans innehåll

    Vecka 48
    Må: Utmaning
    Ti: Tisdagstipset - Embossa
    On: Ego - Journaling av din bästa vän
    To: Tekniktipset - Arbeta med kanterna
    Fre: Recept - Kort/tags àla Tim Holtz
    Lö: Kulturellt - Beverly Hills 90210
    Sö: Fototips - Photoshop


    Vecka 49
    Må: Månadsutmaning - julinspirerad! :)
    Tis: Tisdagstipset - Kort med samma stämpel
    On: Magdas tipsar - Dillisar
    To: Tekniktipset - Öljetter
    Fre: Recept - julgodis med förpackning
    Lör: Kulturellt - Inspireras av julmusik
    Sö: Trendspaning - Tema saffran och apelsiner
  • Månadsutmaning

  • Kommentarer

  • Blog Stats

    • 245,906 hits

Betydelsefulla personer i ditt liv

Posted by Emso på 11 april 2008

Jag utmanade de övriga DT-medlemmarna att scrappa om någon/några betydelsefulla personer som man har i sitt liv. Kanske någon man inte annars brukar scrappa om eller någon som behöver lite extra uppskattning. Så här blev EmmLas, Annikas och mitt eget resultat:

 

EmmLa

 

Så här berättar EmmLa: På min layout finns ett foto på min sambo och min brorsson, som båda betyder väldigt mycket för mig. Jag använde ett härligt papper från Fancy Pants (Key Lime Pie Charming) som bakgrund. Rubriken bildade jag av stämpelalfabet och thickers, som jag satte längs med en gren på bakgrundspappret. Jag använde stämplarna Birdie från Inque Boutique till journalingrutan, de små blommorna och fågeln. Kanterna på rutan fyllde jag i med en grön penna, sedan stämplade jag texten och fäste rutan med 3D-kuddar för att få den att stå ut lite från sidan. I övrigt har jag dekorerat ganska mycket med spets, blommor (Prima Baby Boy och Caliope), Queen & Co filtband som jag klippt isär och en stor filtblomma (Fancy Pants Sassy mörkblå). I blommornas mitt har jag använt knappar (Fancy Pants Sassy), minibrads Making Memories In Bloom, små blommor m m från filtbandet och brads (Bo Bunny Brilliant Blue). Jag har också fäst små filtcirklar från Fancy Pants på och runt en stora filtblomman, med små cirklar ituklippta från filtbandet ovanpå. Våga klippa itu filtbanden – de blir roliga och annorlunda dekorationer!

Annika

 

 

Annikas berättelse: Jag har ljusa, varma minnen av min morfar Einar, och när jag nyligen hittade ett kort som jag skrev till honom på en av hans födelsedagar ville jag gärna spara kortet tillsammans med ett foto och några rader om vad min morfar  betytt för mig. Bilden är från 1971 och det är jag och min syster på trappan tillsammans med morfar. Han var tryggheten personifierad, och det är vad texten handlar om. Materialet är Bazzill till bakgrund och mönstrat papper Leaves and Berries från GCD. Fotohörn från American Crafts och så har jag dekorerat med en tumstock, något som min morfar alltid hade i fickan.

 

Emso

Jag själv har gjort en layout om mina föräldrar som alltid har ställt upp till 100%. Jag har nog varit dålig på att visa hur mycket jag uppskattar dem, men jag är väldigt tacksam över att de finns i mitt liv. Till layouten använde jag mig av Starburst, beauty från MME, delade papperet på mitten för att få formatet 12×6. Den ljusblå sidan fick bli basen till layouten. En bit av den röda sidan och en bit Silly String från KI – pop culture samt fotografiet flyttade jag runt tills jag blev nöjd. Textrutan är en rub-on från Bo Bunny som jag gnuggade på vitt papper och klippte ut. Blommorna färglade jag med Promarkerpennor. Sedan gnuggade jag fast några rub-ons från Basic Gray som fick överlappa fotografiet lite. Två av fotografiets hörn fick prydas med filtband från Queen & Co. Rubriken skrev jag med dymo.

/Emso

Kommentera

 
