**Magdas scrapbooking**

Vi har allt du behöver för att själv göra personliga album och kort

  • Veckans innehåll

    Vecka 48
    Må: Utmaning
    Ti: Tisdagstipset - Embossa
    On: Ego - Journaling av din bästa vän
    To: Tekniktipset - Arbeta med kanterna
    Fre: Recept - Kort/tags àla Tim Holtz
    Lö: Kulturellt - Beverly Hills 90210
    Sö: Fototips - Photoshop


    Vecka 49
    Må: Månadsutmaning - julinspirerad! :)
    Tis: Tisdagstipset - Kort med samma stämpel
    On: Magdas tipsar - Dillisar
    To: Tekniktipset - Öljetter
    Fre: Recept - julgodis med förpackning
    Lör: Kulturellt - Inspireras av julmusik
    Sö: Trendspaning - Tema saffran och apelsiner
  • Månadsutmaning

  • Kommentarer

  • Blog Stats

    • 245,906 hits

Quilted Garden

Posted by PernillaTJ på 25 april 2008

Denna nya kollektion från Dream Street Papers innehåller vågade papper i ljuvligt dova färger. De är dubbelsidiga och riktigt kraftiga så de passar utmärkt att använda som bakgrund. Det har jag gjort på mina albumsidor här nedan. Det svåra var att välja VILKEN sida jag skulle använda, eftersom båda är lika fina 🙂

onsdagar_1.jpg

Här har jag använt läckra Pink Flutterby som bakgrund. Och till det utklippta blommor ur KI Memories Sushi metallic samt bitar av Lace cardstock Gossip white. Svartvita chipboards och thickers blev snyggt till. Det svarta sammetsbandet är från Prima och spetsen från Fancy Pants.

ro_1.jpg

Debis dresden dream har jag använt som bakgrund på denna sida. Till fotomatta är det Catherines delight och pratbubblorna är utklippta ur Sing just enough. Dekorationer jag använt är filt, sammetsband, blommor, knapp, brad och thickers.

you_love_ananas_1.jpg

På denna sida är det Karens creations som utgör bakgrund. Som fotomatta har jag använt Nothing to lose  tillsammans med Gossip White. Utöver detta har jag använt Hopscotch lucky, filt och alfabetstickers.

helsingor_1.jpg

Till den sista sidan använde jag pappret Forbidden fruit. Fotomattan och titeln är utskurna i Bazzill och spetsen är fastsydd med floss. Pappersblommorna är Primas och blingblommorna Magdas egna. Alla är fastsatta med floss.

Våga nu använda dessa härliga papper!

/Pernilla TJ

Kommentera

 
