**Magdas scrapbooking**

Vi har allt du behöver för att själv göra personliga album och kort

  • Veckans innehåll

    Vecka 48
    Må: Utmaning
    Ti: Tisdagstipset - Embossa
    On: Ego - Journaling av din bästa vän
    To: Tekniktipset - Arbeta med kanterna
    Fre: Recept - Kort/tags àla Tim Holtz
    Lö: Kulturellt - Beverly Hills 90210
    Sö: Fototips - Photoshop


    Vecka 49
    Må: Månadsutmaning - julinspirerad! :)
    Tis: Tisdagstipset - Kort med samma stämpel
    On: Magdas tipsar - Dillisar
    To: Tekniktipset - Öljetter
    Fre: Recept - julgodis med förpackning
    Lör: Kulturellt - Inspireras av julmusik
    Sö: Trendspaning - Tema saffran och apelsiner
  • Månadsutmaning

  • Kommentarer

  • Blog Stats

    • 245,906 hits

Gult är fult?

Posted by karinbrandin på 1 maj 2008

Jag har alltid haft ganska svårt för att scrappa i just gult. Jag tycker jättemycket om gult annars och har en hel del kläder i gult, men just inom scrapbookingen har det varit trögt att använda den färgen. Men nu i vår har det kommit en massa fina gula papper och dekorationer så nu kunde jag helt enkelt inte låta bli! Och vet ni? Jag gillar det!

Den här popcornvagen står på Universal Studios i Hollywood! Jag är vanligtvis en riktig popcornälskare, men smaker som choklad och kola fick det mer eller mindre att vända sig i magen på mig! Men vagnen var cool och var tvungen att fotas. Popcorn det åt vi för övrigt i mängder hela den här dagen då man köpte en hink för 30 kronor och sedan fick fylla den med popcorn hela dagen!

På layouten har jag ett gult bazzill som grund och sedan har jag använt mig av de nya papprena från Sassafras lass. Pappret med blommorna har jag trimmat på ena kanten med en sax så att blommorna ska komma fram mer. Längst upp i vänstra hörnan på kortet har jag satt lite Lace med stjärnor. Journalingrutan är ett klistermärke från Sassafras. Så enkelt och smidigt att sätta på! Och ni har väl noterat att den tråkiga vita kanten på alla papprena från de nya serierna är ersatta med en vågad kant istället med mönster på som man kan använda på sina layouter!

De här fotona togs förra sommaren. En av de där dagarna då det faktiskt inte regnade!!! Då har man verkligen all anledning att vara glad!

På den här layouten har jag använt ett papper från GCD studios som grund. Jag har använt mig av lite mindre foton som jag satt lite överlapande. De enda dekorationerna jag använt är Lace från KI memories och en journalingruta från Making Meemories.

I Magdas butik finns en hel del gula saker om man letar lite. Här är ett urval av det jag hittat i shoppen som är gult!

1. Brads från American Crafts; 2. Papper från GCD studios; 3. Thickers från American crafts; 4. Papper från Sassafras; 5. Blommor från Prima, 6. Papper från Amercian crafts, 7 Blommor från Prima; 8. Papper från Bo Bunny; 9. Filt från Fancy Pants.

Ett svar to “Gult är fult?”

  1. hedvig said

    jag ÄLSKAR gult!

Kommentera

 
