**Magdas scrapbooking**

Vi har allt du behöver för att själv göra personliga album och kort

  • Veckans innehåll

    Vecka 48
    Må: Utmaning
    Ti: Tisdagstipset - Embossa
    On: Ego - Journaling av din bästa vän
    To: Tekniktipset - Arbeta med kanterna
    Fre: Recept - Kort/tags àla Tim Holtz
    Lö: Kulturellt - Beverly Hills 90210
    Sö: Fototips - Photoshop


    Vecka 49
    Må: Månadsutmaning - julinspirerad! :)
    Tis: Tisdagstipset - Kort med samma stämpel
    On: Magdas tipsar - Dillisar
    To: Tekniktipset - Öljetter
    Fre: Recept - julgodis med förpackning
    Lör: Kulturellt - Inspireras av julmusik
    Sö: Trendspaning - Tema saffran och apelsiner
  • Månadsutmaning

  • Kommentarer

  • Blog Stats

    • 245,906 hits

Glöm inte bort öljetterna!

Posted by Pernilla på 4 maj 2008

Det kanske är fler än jag som har öljetter (eyelets) i en liten låda och som inte använder dem så ofta? Jag bestämde mig för att ändra på det!

Jag började med att göra en layout där jag använde mig av öljetterna som en förstärkning av det bubbliga temat.

 eyelets_1.jpg

Jag stämplade först bubblor med akrylfärgcardstock och sedan fäste jag öljetter i en del och använde stickles (glitterlim) i en del. Jag använde mig också av en bit spets, några blommor och en knapp. Texten är skriven med thickers och rub-ons från American Crafts.

Sedan använde jag mig av öljetter när jag gjorde en grattistag.

 eyelets_2.jpg

Jag satte en öljett i tagens hål, men också några som förstärkning av mönstret i papperet. Förutom öljetter dekorerade jag med papper, band och en knapp.

Annika har också använt sig av öljetter på sin layout. Hon har gjort snöstjärnor av sina öljetter.

 eyelets_3.jpg

Till stjärnorna har hon också använt sig av vit penna och brads från BoBunny. Layouten är gjord på cardstock och som dekorationer har Annika använt thickers, ett runt anteckningskort, en bit paper frills och några knappar.

Till sist har jag gjort en layout där jag förstärkt mönstret i ett av Bazzills papper med hjälp av öljetter.

 eyelets_4.jpg

Layouten är gjord på cardstock och jag har använt mig av mönstrat papper från GCD. Rubriken är gjord med rub-ons och thickers från American Crafts och övriga dekorationer är fjärilar från American Crafts och fjärilar från Jenni Bowlin, band från KI Memories och dymoband.

Så du som har öljetter hemma – ta nu fram dem och använd dem! Och du som är nyfiken på öljetter, våga testa!

/Pernilla R

Kommentera

 
