**Magdas scrapbooking**

Vi har allt du behöver för att själv göra personliga album och kort

  • Veckans innehåll

    Vecka 48
    Må: Utmaning
    Ti: Tisdagstipset - Embossa
    On: Ego - Journaling av din bästa vän
    To: Tekniktipset - Arbeta med kanterna
    Fre: Recept - Kort/tags àla Tim Holtz
    Lö: Kulturellt - Beverly Hills 90210
    Sö: Fototips - Photoshop


    Vecka 49
    Må: Månadsutmaning - julinspirerad! :)
    Tis: Tisdagstipset - Kort med samma stämpel
    On: Magdas tipsar - Dillisar
    To: Tekniktipset - Öljetter
    Fre: Recept - julgodis med förpackning
    Lör: Kulturellt - Inspireras av julmusik
    Sö: Trendspaning - Tema saffran och apelsiner
  • Månadsutmaning

  • Kommentarer

  • Blog Stats

    • 246,113 hits

Scrappa med Amplified från AC

Posted by Annika på 9 maj 2008

Har du inte provat de nya papperna från American Crafts är det dags! Jag har scrappat med papper ur serien Amplified, och när jag såg FM Radio kom jag direkt att tänka på trädgården och de stora rabarberbladen som jag gjöt i betong förra sommaren.

Till vänster och under fotot har jag skurit skåror runt två lämpliga blad och stuckit in fotot i skårorna. På så sätt fortsätter bladen på papperet upp över fotot. Rubriken är filt-thickers från American Crafts, och så har jag använt två rader rub-ons fåglar från Hambly.

Till denna layout har jag använt läckra Haight-Ashbury som har en fin vågig kant runt hela pappret. Jag kombinerade med mörkröd Bazzill och stansade små hål längs den vågiga kanten så att det röda lyser igenom. Namn och siffra är Thickers som jag ritade vita blänk på med vit penna. En vågig chipboardram med en bit vellum i hjälper till att dämpa papprets mönster precis under texten. 

/Annika

Ett svar to “Scrappa med Amplified från AC”

  1. less said

    less

    Scrappa med Amplified från AC « **Magdas scrapbooking**

Kommentera

 
