**Magdas scrapbooking**

Vi har allt du behöver för att själv göra personliga album och kort

  • Veckans innehåll

    Vecka 48
    Må: Utmaning
    Ti: Tisdagstipset - Embossa
    On: Ego - Journaling av din bästa vän
    To: Tekniktipset - Arbeta med kanterna
    Fre: Recept - Kort/tags àla Tim Holtz
    Lö: Kulturellt - Beverly Hills 90210
    Sö: Fototips - Photoshop


    Vecka 49
    Må: Månadsutmaning - julinspirerad! :)
    Tis: Tisdagstipset - Kort med samma stämpel
    On: Magdas tipsar - Dillisar
    To: Tekniktipset - Öljetter
    Fre: Recept - julgodis med förpackning
    Lör: Kulturellt - Inspireras av julmusik
    Sö: Trendspaning - Tema saffran och apelsiner
  • Månadsutmaning

  • Kommentarer

  • Blog Stats

    • 245,906 hits

Dekorera dina kort med QuicKutz

Posted by marieg1 på 14 maj 2008

Ibland känner jag för att snabbt göra ett kort. Då brukar jag dekorera med utstansade figurer från QuicKutz. Just nu har Magdas shop många helt underbara motiv attt välja bland. Här har jag valt en somrig look med papper från Maja Design som bas.

Jag gör mina kort i storleken 15×15 cm och basen är Bazzill cardstock. Jag använder mig av ”lager-på-lager”-teknik, dvs jag sätter fast flera olika papper som får överlappa varandra. Motiven har jag stansat ut i Bazzill cardstock i matchande färg.

Här har jag använt mig av REV Butterfly och REV Etikett som fungerar med QuicKutz stansmaskin Revolution. Storleken på dessa dies är perfekt för att använda på kort. Jag har dekorerat med spets, blommor, brads och band.

Här har jag valt att använda mig av somriga motiv – grästuvor, myror och nyckelpigor. Jag har även satt dit en REV Etikett där man kan skriva en hälsning. Till myrorna och prickarna på nyckelpigorna har jag använt glossy accent för 3D-effekt och glans. Övriga dekorationer är band, rub-ons och lace cardstock.

Ett somrigt grattiskort där jag stansat ut texten med alfabetena REV Abigale Grand och QK Abigale. Sedan har jag använt REV Etikett, blommor, blad och fotohörn från QK. Övrigt material är spets och band.

Hoppas ni fick lite inspiration att ta fram stansmaskinen!!

Ps. Om ni inte har någon stansmaskin så säljer Magdas utstansat i shoppen!!

Lycka till!!!

/Marie

Kommentera

 
