**Magdas scrapbooking**

Vi har allt du behöver för att själv göra personliga album och kort

  • Veckans innehåll

    Vecka 48
    Må: Utmaning
    Ti: Tisdagstipset - Embossa
    On: Ego - Journaling av din bästa vän
    To: Tekniktipset - Arbeta med kanterna
    Fre: Recept - Kort/tags àla Tim Holtz
    Lö: Kulturellt - Beverly Hills 90210
    Sö: Fototips - Photoshop


    Vecka 49
    Må: Månadsutmaning - julinspirerad! :)
    Tis: Tisdagstipset - Kort med samma stämpel
    On: Magdas tipsar - Dillisar
    To: Tekniktipset - Öljetter
    Fre: Recept - julgodis med förpackning
    Lör: Kulturellt - Inspireras av julmusik
    Sö: Trendspaning - Tema saffran och apelsiner
  • Månadsutmaning

  • Kommentarer

  • Blog Stats

    • 245,139 hits

Maja Design – en storfavorit!

Posted by Pernilla på 15 juli 2008

Maja Design har blivit en favorit bland både Magdas kunder och Magdas designteam. Självklart har vi mer att visa med de här underbara papperen, så håll tillgodo!

Först ut är alster med papperen Du och jag:

Här har Marie kombinerat papperen med spets och blommor till en både snygg och romantisk layout med fantastiska bilder.

Sedan kommer alster med Mina vänner – Ulrika:

Se hur bra det fantastiska fotot framträder mot de här papperen! Marie har använt sig av sin typiska ”lager-på-lager”-teknik, vilket alla Maja Designs papper lämpar sig väl för. Som ni ser är det otroligt välmatchade.

Papperen känns helt rätt till många olika sorters fotografier – här är det Marie som har fotograferat blommor och förstärkt naturtemat med ytterligare blommor, fåglar och fjärilar.

Jag valde att använda dessa papper till en sida om lösryckta fragment ur min barndom – saker jag tänker på när jag ser den gamla, blekta bilden från en sommar för många år sedan. Jag har använt mig av Inkidos fjärilar, blommor, band och knappar från Rusty Pickle. Min text är skriven i olika textrutor eftersom det är just fragment jag valt att skriva om.

Och så en layout med Mina vänner – Rosa-Marina:

Det här är underbara papper i rosa som matchar varandra perfekt. Jag har valt att använda rosa och vinröda Prima-blommor till dem.

Till sist kommer alster med papperen Mina vänner – Paula:

Pernilla TJ har gjort en layout med en något annorlunda design. Hon har ramat in fotot med en cirkel, vilket framhäver bilden. Se hur bra papperen fungerar även till layouter om pojkar – romantiska i grunden, men användbara till så mycket.

Här har Pernilla TJ använt sig av lila som accentfärg. Härligt, eller hur?

Maries layout ”Mitt i livet” får avsluta den här omgången med Maja Design-layouter. Fler kommer – vi ser fram emot kommande kollektioner!

3 svar to “Maja Design – en storfavorit!”

  1. Karen said

    Jeg ELSKER majas papirer – så utrolig lækker kvalitet! FLotte layouts 🙂

  2. What’s up it’s me, I am also visiting this web site regularly,
    this website is really good and the visitors are actually sharing pleasant
    thoughts.

  3. Woah! I’m really enjoying the template/theme of this blog.
    It’s simple, yet effective. A lot of times it’s hard to get that ”perfect balance” between usability and appearance.
    I must say you have done a very good job with this.
    Additionally, the blog loads super quick for me on Internet explorer.
    Outstanding Blog!

Kommentera

 
