**Magdas scrapbooking**

Vi har allt du behöver för att själv göra personliga album och kort

  • Veckans innehåll

    Vecka 48
    Må: Utmaning
    Ti: Tisdagstipset - Embossa
    On: Ego - Journaling av din bästa vän
    To: Tekniktipset - Arbeta med kanterna
    Fre: Recept - Kort/tags àla Tim Holtz
    Lö: Kulturellt - Beverly Hills 90210
    Sö: Fototips - Photoshop


    Vecka 49
    Må: Månadsutmaning - julinspirerad! :)
    Tis: Tisdagstipset - Kort med samma stämpel
    On: Magdas tipsar - Dillisar
    To: Tekniktipset - Öljetter
    Fre: Recept - julgodis med förpackning
    Lör: Kulturellt - Inspireras av julmusik
    Sö: Trendspaning - Tema saffran och apelsiner
  • Månadsutmaning

  • Kommentarer

  • Blog Stats

    • 245,139 hits

Skynda att fynda!

Posted by Pernilla på 30 juli 2008

Det kommer ständigt nya papper, nya dekorationer och andra nyheter till scrapbooking och kortmakeri. Självklart är det roligt med allt nytt men ibland tar jag en tur in i Magdas fyndhörna.

Där brukar jag hitta ett och annat som jag inte har köpt tidigare och som är till ett mycket bra pris just nu. Eftersom det är en kategori där innehållet ständigt förändras är det väl värt att ta en runda in där då och då.

Jag har skapat lite av det som finns i fyndhörnan just nu:

Här har jag använt ett papper från Luxe Design.  Titta också på blommorna från Prima – jag har dekorerat dem med rub-ons och en knapp i mitten.

Det här papperet från Piggy Tales är så fint med sin blomdekor att det inte kräver särskilt mycket dekorationer. Jag har klippt ut en liten fjäril i brun Bazzill och använt en knappnål som kropp. Jag har använt filtdekorationer från Making Memories.

Visst är hon härlig, min dotter, med både solglasögon och napp? Bakgrunden till min layout är ett papper från Piggy Tales. Jag har dekorerat med ”tulpaner” ur ett annat papper i samma serie. De små rosetterna är bitar av band, även de från Piggy Tales.

Jag har också gjort ett grattiskort med härligt glittrigt papper från DCWV. Jag har dekorerat med ett chipboardhjärta klätt med papper och en rub-ons fågel på.

Med samma papper från DCWV blev det också ett bokmärker – ett jättebra sätt att använda restbitar på!

Så kika in i fyndhörnan – gör det direkt eller nästa gång du beställer nyheter! Vem vet vad du kan hitta där?

/Pernilla

Kommentera

 
