**Magdas scrapbooking**

Vi har allt du behöver för att själv göra personliga album och kort

  • Veckans innehåll

    Vecka 48
    Må: Utmaning
    Ti: Tisdagstipset - Embossa
    On: Ego - Journaling av din bästa vän
    To: Tekniktipset - Arbeta med kanterna
    Fre: Recept - Kort/tags àla Tim Holtz
    Lö: Kulturellt - Beverly Hills 90210
    Sö: Fototips - Photoshop


    Vecka 49
    Må: Månadsutmaning - julinspirerad! :)
    Tis: Tisdagstipset - Kort med samma stämpel
    On: Magdas tipsar - Dillisar
    To: Tekniktipset - Öljetter
    Fre: Recept - julgodis med förpackning
    Lör: Kulturellt - Inspireras av julmusik
    Sö: Trendspaning - Tema saffran och apelsiner
  • Månadsutmaning

  • Kommentarer

  • Blog Stats

    • 245,139 hits

Möt hösten med Offbeat!

Posted by PernillaTJ på 22 september 2008

Basic Grey har gjort en helt fantastisk höstig kollektion, som heter Offbeat. Det är fina grafiska mönster i form av bl.a. päron, träd och fåglar.

Här har jag använt nästa hela pappret Alternative, bara klippt lite runt kanterna efter mönstret. Den röda fotomattan är utklippt ur Peculiar och trädstammen är ur Novel. Löven är också utklippta, men ur papperet Oak Lane från Scenic Route. Jag har även glittrat till dem med lite glitterlim. Alfabetsstickersen kommer från American Crafts.

Jag har tidigare scrappat om Axels älskade groda och här är en liten berättelse om hur han hittade, döpte, bar och badade ”bullen” en kväll i augusti. Nu bor ”bullen” i mormor och morfars damm (om han inte hoppat vidare). Här har jag använt lite spillbitar, träknappar och Basic Greys garn.

Till sista layouten har jag också använt Peculiar och Novel på brun cardstock. På varje sida om fotona satte jag en utklippt bit av Primas filtmatta som jag målat med grön akrylfärg. Chipboard från American Crafts och Scenic Route. Jag har även använt thickers, glazed brads och tyll.

/Pernilla TJ

Ett svar to “Möt hösten med Offbeat!”

  1. Kicki said

    Så läckra layouter!! 🙂

    ScrapKia

Kommentera

 
