**Magdas scrapbooking**

Vi har allt du behöver för att själv göra personliga album och kort

  • Veckans innehåll

    Vecka 48
    Må: Utmaning
    Ti: Tisdagstipset - Embossa
    On: Ego - Journaling av din bästa vän
    To: Tekniktipset - Arbeta med kanterna
    Fre: Recept - Kort/tags àla Tim Holtz
    Lö: Kulturellt - Beverly Hills 90210
    Sö: Fototips - Photoshop


    Vecka 49
    Må: Månadsutmaning - julinspirerad! :)
    Tis: Tisdagstipset - Kort med samma stämpel
    On: Magdas tipsar - Dillisar
    To: Tekniktipset - Öljetter
    Fre: Recept - julgodis med förpackning
    Lör: Kulturellt - Inspireras av julmusik
    Sö: Trendspaning - Tema saffran och apelsiner
  • Månadsutmaning

  • Kommentarer

  • Blog Stats

    • 245,139 hits

Maja Design Juletid a la Marie

Posted by marieg1 på 19 oktober 2008

Ingen har väl missat Maja Designs julkollektion Juletid i shoppen?!

Detta är papper som ger mig riktig julkänsla.  De är härligt tjocka och går i milda färger som är lätta att scrappa med. Här har jag gjort några layouter i formatet 12×6.

Vinterpromenad…
Här har jag använt mig av Endast tomten som bakgrundspapper. Sedan har jag dekorerat med en remsa av Vi pyntar. Övrigt material är journalingruta från Juletid klippark, PomPoms, blommor, knappar och pärlband.

Pepparkaksbak…
Som bakgrundspapper har jag använt Safta från Maja Designs kollektion Skördetid – de matchar Juletid väldigt bra! De andra pappren jag använt är Juletid Nissar och Vi pyntar. Övrigt material är en God Jul-etikett från Maja Designs klippark, PomPoms och blommor från Prima.

Julen är här…
Här har jag använt Maja Designs Glögg o pepparkaka och Vi pyntar . Jag har dekorerat med journalingruta från Maja Designs klippark, en bit lace cardstock med äpplen, blommor och Primas kristaller Say it in studs.

Måste erkänna att jag fått lite julkänsla redan nu….

/Marie

2 svar to “Maja Design Juletid a la Marie”

  1. Jättefina Lo´s.Finns det plastfickor till 12*6?

  2. MarieG said

    Hej Eva!
    Ja, det finns plastfickor att köpa till formatet 12×6. Just nu är de slut i shoppen, men jag tror säkert att det kommer in igen!
    /MarieG

Kommentera

 
