**Magdas scrapbooking**

Vi har allt du behöver för att själv göra personliga album och kort

  • Veckans innehåll

    Vecka 48
    Må: Utmaning
    Ti: Tisdagstipset - Embossa
    On: Ego - Journaling av din bästa vän
    To: Tekniktipset - Arbeta med kanterna
    Fre: Recept - Kort/tags àla Tim Holtz
    Lö: Kulturellt - Beverly Hills 90210
    Sö: Fototips - Photoshop


    Vecka 49
    Må: Månadsutmaning - julinspirerad! :)
    Tis: Tisdagstipset - Kort med samma stämpel
    On: Magdas tipsar - Dillisar
    To: Tekniktipset - Öljetter
    Fre: Recept - julgodis med förpackning
    Lör: Kulturellt - Inspireras av julmusik
    Sö: Trendspaning - Tema saffran och apelsiner
  • Månadsutmaning

  • Kommentarer

  • Blog Stats

    • 245,139 hits

En tårta till Far

Posted by marieg1 på 7 november 2008

Nu närmar det sig Fars Dag… Jag brukar alltid bjuda på en hembakad tårta. Det tänker jag göra i år också och det blir en alldeles speciell tårta till far i huset!

För ett tag sedan visade min vän Lotta en bakelse hon gjort och det var då min idé till denna tårtan föddes; en tårta med ”inbakad” present…

Recept:
En ask (Jag har använt en rund)
2 olika mönstrade papper (Jag har använt papper från Dream Street Papers)
Blommor och blad
Spets
Band
Knappar
Pärlband
Pearl Maker
Pärlor
Dekorationsnål
Tag (Jag har stansat ut en med QK)
Lim (Jag använder Scrappy Glue)
Chalk

1. Klä asken på både ut- och insidan med det mönstrade pappret. Använd mycket lim. Ta ett lite tunnare papper i överkanten så att locket går att få på sedan. Går det trögt kan man sandpappra lite på pappret.
2. Dekorera asken runt om med de olika ingredienserna efter tycke och smak. Dekorationerna hittar du i shoppen förstås!
3. Dekorera locket med blommor och en tag att skriva din hälsning på. Jag tycker att det är fint med en hel hög blommor i mitten. Om man vill kan man använda en bit oasis och klistra blommorna runt för att få mer höjd.

Sedan är det bara att lägga i presenten, jag har lagt i en konsertbiljett till Peter Jöback… men det är hemligt ett par dagar till!!!

/ Marie

Kommentera

 
