**Magdas scrapbooking**

Vi har allt du behöver för att själv göra personliga album och kort

  • Veckans innehåll

    Vecka 48
    Må: Utmaning
    Ti: Tisdagstipset - Embossa
    On: Ego - Journaling av din bästa vän
    To: Tekniktipset - Arbeta med kanterna
    Fre: Recept - Kort/tags àla Tim Holtz
    Lö: Kulturellt - Beverly Hills 90210
    Sö: Fototips - Photoshop


    Vecka 49
    Må: Månadsutmaning - julinspirerad! :)
    Tis: Tisdagstipset - Kort med samma stämpel
    On: Magdas tipsar - Dillisar
    To: Tekniktipset - Öljetter
    Fre: Recept - julgodis med förpackning
    Lör: Kulturellt - Inspireras av julmusik
    Sö: Trendspaning - Tema saffran och apelsiner
  • Månadsutmaning

  • Kommentarer

  • Blog Stats

    • 245,139 hits

Inspiration – vackra katter!

Posted by emmla på 7 november 2008

Vi har glädjen att presentera en av våra duktiga gästdesigners, nämligen Anneli Pettersson! Anneli tar otroligt vackra foton på sina katter, som hon till vår glädje delat med sig av till oss genom att gästscrappa. Alla layouter är i storleken 20×20 cm.

Luta dig tillbaka och njut!

gastdesigneruppdrag_013

Anneli säger: ”Jag tyckte pappret var så snyggt och jag ville få med så mycket som möjligt av det, så jag skar ut med en skalpell och la in kortet på katten Stickan under pappret. Sedan klippte jag ut  blommor och löv och satte runt kortet .” Papper från Bo Bunny Splendor.

gastdesigneruppdrag_021

Här har Anneli använt Scenic Routes kollektion Sonoma, tillsammans med bl a QK alfabet, pärlband, blommor och brads.

gastdesigneruppdrag_03

Anneli berättar: ”Detta är det kortet jag själv tycker blev allra bäst, Stickan är så härlig när han tittar rätt in i kameran.” Papper från Daisy Bucket In the meadow och dekorationer såsom lacing brads med floss, spets, blommor och garn.

gastdesigneruppdrag_04

Anneli säger: ”Fotot är på min lilla Skorpan som inte finns längre. Hon blev 15 år. En helt underbar liten söt honkatt. Ville få med hennes härliga färger så det blev en layout i brunt.” Även här kommer pappren från Scenic Route, dekorerat med spets, pärlband, pärlor, blommor och brads.

Anneli skriver jättesöta dikter till sina layouter, bl a denna som är till Skorpan: ”Skorpan min lilla katt, du ligger bredvid mig varje natt. Din lena ulliga päls, som tyvärr ibland fälls. Värmer mina ben, åh jag myser. Värmer mina fötter, så jag inte fryser. Din lilla krokiga svans, som pekar nån annanstans. Rosa är din nos, som en liten torkad ros. ”Skorpan” – du är så gullig!”

gastdesigneruppdrag_05

Anneli: ”Jag älskade det rosa pappret, det var så tufft och passade så bra till fotot på Stickan när han sitter nere vid vår damm. Det är en väldigt enkel layout, tyckte inte det behövdes så mycket utan blev så bra med det lilla.” Papper från CI Felicity.

gastdesigneruppdrag_061

Den sista layouten med foto på katten Svullo som sitter på kattrampen och tittar ner. Anneli har använt utklippta delar från Daisy Buckets papper Perfect Harmony, blommor och bling.

Stort tack för att du ville dela med dig Anneli! Besök gärna hennes hemsida/blogg: http://anneli.segeson.se.

/ Annette med designteamet

2 svar to “Inspiration – vackra katter!”

  1. Underbart vackra katter! (Och LOerna är inte så dumma de heller. 😉 )

  2. Superfina Lo´s och korten på katterna är jättefina de ser verkligen ut att trivas. Snyggt!

Kommentera

 
