**Magdas scrapbooking**

Vi har allt du behöver för att själv göra personliga album och kort

  • Veckans innehåll

    Vecka 48
    Må: Utmaning
    Ti: Tisdagstipset - Embossa
    On: Ego - Journaling av din bästa vän
    To: Tekniktipset - Arbeta med kanterna
    Fre: Recept - Kort/tags àla Tim Holtz
    Lö: Kulturellt - Beverly Hills 90210
    Sö: Fototips - Photoshop


    Vecka 49
    Må: Månadsutmaning - julinspirerad! :)
    Tis: Tisdagstipset - Kort med samma stämpel
    On: Magdas tipsar - Dillisar
    To: Tekniktipset - Öljetter
    Fre: Recept - julgodis med förpackning
    Lör: Kulturellt - Inspireras av julmusik
    Sö: Trendspaning - Tema saffran och apelsiner
  • Månadsutmaning

  • Kommentarer

  • Blog Stats

    • 245,906 hits

Inspireras av en deckare

Posted by karinbrandin på 15 november 2008

//www.johantheorin.com/Visst kan man inspireras av nästan allt! Idag ska jag visa er hur man kan inspireras av en deckare. Jag har läst Nattfåk av Johan Theorin. Det är Johans andra bok och han är nog den svenske deckarförfattare jag tycker bäst om för tillfället.

Det är ingen traditionell deckare vi får läsa utan det är lika mycket en spökhistoria. Berättelsen utspelar sig på norra Öland där en ung familj från Stockholm precis köpt Åludden, ett gammalt fyrvaktarhus som är i stort behov av renovering. Det går rykten om att det spökar på Åludden som är byggt av vrakgods från en båt som förlist i en fåken, ett oväder med dimma, snö och is.

Boken innehåller alla de delar som en deckare ska ha. Mord, poliser, inbrott och mystik, men samtidigt får man också följa de personer som levt och dött på Åludden. En bok jag verkligen kan rekommendera så här i höstmörkret… Nu längtar jag efter de två sista böckerna som ska komma som handlar om Öland. Johan Theorin skriver en för varje årstid och det är vår och sommar kvar nu.

deckare

Först kommer då min layout och jag har scrappat på temat ”Jag älskar deckare”. Inspiration till layouten har jag fått av bokens framsida. Jag har använt mig av enbart cardstock till layouten samt stämplar från Prima, som jag stämplat med grön stämpeldyna.

mystik

Marie har också gått på temat mystik och fyrar. Visst är layouten läcker?!

langejan

Även Pernilla R har scrappat en fyr och inspirerats av det öländska temat i boken. Hon har lyckats få med lite fjärilar och förmedlar känslan som säkert den nyinflyttade familjen hade tänkt sig när de kom till ön. Papper från Websters Pages (fjärilar) och Crate.

/ Karin B

Kommentera

 
