**Magdas scrapbooking**

Vi har allt du behöver för att själv göra personliga album och kort

  • Veckans innehåll

    Vecka 48
    Må: Utmaning
    Ti: Tisdagstipset - Embossa
    On: Ego - Journaling av din bästa vän
    To: Tekniktipset - Arbeta med kanterna
    Fre: Recept - Kort/tags àla Tim Holtz
    Lö: Kulturellt - Beverly Hills 90210
    Sö: Fototips - Photoshop


    Vecka 49
    Må: Månadsutmaning - julinspirerad! :)
    Tis: Tisdagstipset - Kort med samma stämpel
    On: Magdas tipsar - Dillisar
    To: Tekniktipset - Öljetter
    Fre: Recept - julgodis med förpackning
    Lör: Kulturellt - Inspireras av julmusik
    Sö: Trendspaning - Tema saffran och apelsiner
  • Månadsutmaning

  • Kommentarer

  • Blog Stats

    • 245,574 hits

BoM: Låt en vän göra journalingen

Posted by camillae på 26 november 2008

Boken om mig är ett bra sätt att dokumentera sitt eget liv, känslor och tankar. Det kan bli ett sätt att skriva av sig. Men man får inte förglömma att det också kan vara roligt att faktiskt också dokumentera sig själv ur någon annans synvinkel!

För ett antal år sedan arbetade jag på en skola i Malmö. Vid något tillfälle fick en av de andra lärarna en briljant idé om att vi skulle lyfta varandra. Vi fick alla en lapp där alla kollegors namn var uppskrivna. Sen skulle vi skriva något positivt om var och en av dem. Efter en tid fick jag ett kuvert som innehöll alla positiva kommentarer som de andra skrivit om mig. Ett bra tag framöver gick jag som på moln. Det händer fortfarande att jag tar fram och läser de där kommentarerna, speciellt om jag känner mig lite deppig.

Därför tycker jag att det var roligt att skapa en layout med mig själv, men där en av mina kompisar har gjort journalingen. Jag har bett henne skriva varför hon tycker om mig som vän. Tyvärr för er 😉 har jag dolt journalingen bakom fotot.

ett-annat-perspektiv

Jag har använt helt ljuvliga papper från Websters Pages och distressat och chalkat kanterna. Eftersom bakgrundspappret redan var ”dekorerat” behövde jag bara lägga till lite Magdas-blommor, bling, band och paper clip… och så journaling-kortet förstås. Alfabetsstickersen kommer från Pink Paislee.

Naturligtvis kan man också göra layouter där ens partner, syskon, barn osv. gör journalingen. Emma L har låtit sin sambo skriva. Han fick fria händer och det blev tillslut som en liten dikt om vad han gillar med henne…

sfl-j-om-mig-400

… allt från att hon diskar fem minuter innan han kommer hem till att hon alltid vaknar med Elvis-frisyr 🙂

sfl-j-om-mig-n1-400

Emma har använt chipboard och papper från Sassafras, med stora journalingrutor på baksidorna som passade perfekt till temat! I övrigt är det löv Prima, stickers Jenni Bowlin, band och knappar Love Elsie. Titeln är gjord med alfabetsstickersen från Pink Paislee.

Så sätt nu pennan i handen på en bekant och låt denne skriva ned sina tankar om dig, det kommer vara guld värt att titta tillbaks på!

/ Camilla

Kommentera

 
