**Magdas scrapbooking**

Vi har allt du behöver för att själv göra personliga album och kort

  • Veckans innehåll

    Vecka 48
    Må: Utmaning
    Ti: Tisdagstipset - Embossa
    On: Ego - Journaling av din bästa vän
    To: Tekniktipset - Arbeta med kanterna
    Fre: Recept - Kort/tags àla Tim Holtz
    Lö: Kulturellt - Beverly Hills 90210
    Sö: Fototips - Photoshop


    Vecka 49
    Må: Månadsutmaning - julinspirerad! :)
    Tis: Tisdagstipset - Kort med samma stämpel
    On: Magdas tipsar - Dillisar
    To: Tekniktipset - Öljetter
    Fre: Recept - julgodis med förpackning
    Lör: Kulturellt - Inspireras av julmusik
    Sö: Trendspaning - Tema saffran och apelsiner
  • Månadsutmaning

  • Kommentarer

  • Blog Stats

    • 246,113 hits

Beverly Hills 90210

Posted by karinbrandin på 29 november 2008

Jag tillhör generation X, den ironiska generationen. Född i slutet av 70-talet och tonåring under det ljuvliga 90-talet! Vem minns inte de snygga kängorna med raggsockar i, trumpetbyxor, volangblusar, pojkband (NKOTB och Backstreet Boys för att nämna några) och icke att förglömma dom snygga (?) armringarna man hade på överarmen.

I mitt flickrum tapetserades väggarna med diverse kändisar, men allra mest med bilder av Luke Perry och Jason Priestley a.k.a Dylan och Brandon i Beverly Hills 90210. Jag kommer ihåg första gången jag kunde se serien. Det var när TV4 blev marksänt någon gång på högstadiet och jag hade höga förväntningar på serien, som några av mina klasskamrater med parabol redan hade sett ett tag. Sedan blev jag fast i flera år!

För er som är för gamla eller unga för att ha sett serien kan jag berätta att den handlar om de två tvillingarna Brenda och Brandon som flyttar från Minneapolis till soliga Kalifornien. Man kan väl säg att det var den första serien som riktade sig till unga med allt från kärlek och skola till tonårsfylla, våldtäkter och droger. Allt utspelade sig i det extremt fashionabla Beverly Hills!

bevvan440_566547w

Foto TV4

Ingen har väl missat att Beverly Hills spin-off startade i måndags på TV400. Jennie Garth (Kelly) spelar en lärare och självaste Shannon Doherty (Brenda) var tillbaks i första avsnittet! Det blir nog ingen serie jag kommer att följa, men det gav en liten nostalgitripp!

90-tal

Jag inspirerades av tanken på ”Bevvan” och letade fram ett foto på mig från 1994 eller nåt. Jag bestämde mig för att göra en hyllning till 90-talet och skrev ner lite om mina favoriter från årtiondet. Pappren jag använt kommer från Sassafras Lass.

Svenska musikgruppen Cardigans var faktiskt med i ett av avsnitten av Beverly Hills 90210. De framförde då bl.a. låten ”Been it”, en titel som inspirerade Camilla till att skapa en layout om sig själv med just den titeln.

been-it

Camilla har använt papper ur October Afternoons läckra kollektion County Fair. Anteckningskortet är instucket för att dölja den hemliga journalingen.

p1010456hel

Annika inspirerades av själva 90210-logon när hon gjorde titeln. Läckra, glittriga Bazzill Metallic Luster till bakgrund och dekorationer som lace cardstock, bollfrans, transparent die-cut MME och en etikett från dotterns nya jeans.

Vill ni förkovra er mer i 90-talet kan ni kika in till Bobos Backspegel!

/ Karin B

Ett svar to “Beverly Hills 90210”

  1. diet pill said

    Hey there, I think your site might be having browser
    compatibility issues. When I look at your blog site in Opera, it looks fine but when opening in Internet Explorer, it has some overlapping.
    I just wanted to give you a quick heads up!
    Other then that, great blog!

Kommentera

 
