**Magdas scrapbooking**

Vi har allt du behöver för att själv göra personliga album och kort

Scrappade bokmärken!

Posted by Mitt liv som odlare på 29 april 2008

Jag tycker det är skönt att varva scrappandet med att göra bokmärken, för att få lite variation på pysslet. Dessutom är det ganska enkelt och går snabbt att göra! Jag utmanade Magdas Design Team att scrappa bokmärken och här ser ni resultatet!

bokm-emmas_1.jpg

Emma S har gjort ett clearbokmärke (dvs genomskinligt) – riktigt läckert! Hon har använt Hamblys overlay Mini graph lime, band Love Elsie Zoe Big Ribbon och ric rac-band Doodlebug limeade, blomma Prima Sprites 2 yellow, QK butterfly samt Bo Bunnys ”Bodacios bradsBrilliant Blue.

bokm-pernillar_1.jpg

Pernilla R har knåpat ihop hela fem bokmärken! Första bilden visar härligt lekfulla och lite busiga märken, som passar likväl äldre med barnasinnet kvar som yngre. Tänk dig att som liten flicka få ett så fint bokmärke – jag skulle ha blivit så glad! Stommarna är gjorda av enfärgad Bazzill med mönstrat papper från DCWV:s kollektion Nanas kids. Utöver detta har Pernilla använt dymo, blommor från Prima, brads från Bo Bunny, spets och penna ZIG Writer.

bokm-pernillar_2.jpg

Pernilla har också gjort ett härligt bokmärke av en bit Bazzill Eyelet – fyndigt, eller hur? Pernilla tipsar om att det så klart går att sätta ett fint band i hålet också! Det mönstrade pappret kommer från nya designerhuset GCD och heter Lost in Paradise. Dessutom har hon använt dymo, gnuggat på rub-ons och doodlat/streckat med svart penna.

bokm-emmal_1.jpg

Stommen till mitt bokmärke utgörs av en kartongbit som spets från Melissa Frances suttit virad kring. Jag klädde kartongen med ett dubbelsidigt mönstrat papper (Cherry Arte Princess Max) och streckade längs kanterna med min favoritpenna ZIG Photo Signature. Från samma papper klippte jag ut de underbara blommorna och fäste dem på bokmärket tillsammans med varsin bling/kristall i mitten. De små turkosa blommorna är utklippta från Primas band Velvet lace mix. Jag har ritat varsin prick i mitten på blommorna med svart penna. Till sist häftade jag fast en massa härliga band (Love Elsie Zoe Big Ribbon) i ”upphängningshålet”. Färdigt att stoppas in i närmaste bok! 🙂 Jag har använt Scrappy Glue för att fästa alltsammans.

Som ni ser så går det att variera sina bokmärken i all oändlighet! Bara i detta inlägg inser jag att vi alla har valt olika utgångspunkt för stommarna. Så varför inte göra ett vackert bokmärke till mamma på Mors Dag, ett litet busigt märke till sonen/dottern, eller någon annan som du tycker om? Jag lovar att det blir en uppskattad present – de är ju dessutom väldigt enkla att skicka med posten! 🙂

// Emma L

Ett svar to “Scrappade bokmärken!”

  1. Hello i am kavin, its my first occasion to commenting anyplace, when i
    read this piece of writing i thought i could
    also create comment due to this brilliant article.

Lämna en kommentar