**Magdas scrapbooking**

Vi har allt du behöver för att själv göra personliga album och kort

Scrappad ram från Melissa Frances

Posted by Mitt liv som odlare på 18 juni 2008

Melissa Frances har blivit en favorit bland scrappareDet roliga är att hon inte bara gör saker för scrapbooking, utan även för hemmet! Har ni t ex sett hennes söta barngalgar ”Baby Hangers”? I mitt senaste DT-paket fick jag med en läcker fotoram, som finns både som ”vanlig” och spelande ram – hur sött som helst till nyblivna föräldrar och bebis! Här kommer mitt exempel på hur man kan scrappa den ”vanliga” ramen:


Fotoram Melissa Frances; akrylfärg MM Spotlight & Specialty Glaze Rose Petal; Bazzill Fire Hearts; rub-ons & filtstjärnor från Jenni Bowlin; rub-ons Basic Grey Periphery; spets; band Fancy Pants Flushed; knappar Rusty Pickle & Fancy Pants With Love; pärlhjärtan Ludwigbaehr; glitterlim

Först tog jag ut glasfönstren och maskerade på insidan av ramarna med tejp, innan jag målade hela framsidan med akrylfärg. Jag blandade vit akrylfärg och Specialty Glaze Rose Petal i lika stora delar, vilket gav en dov, skimrande rosa ton – det måste nästan ses i verkligheten! Fotot är ett av de vackraste jag har – det föreställer mig och sambon uppe i ett torn i Helsingborg. I den lilla ramen satte jag en liten bit Bazzill med rub-onsfåglar från Jenni Bowlin. Notera också knappen som sitter på filtstjärnorna till vänster – den passade så perfekt med de små kärleksfåglarna! 🙂

Det här var faktiskt inte alls svårt – det tog inte lång tid och det var buskul! Sen får man ju en ny dekoration till hemmet på köpet. 🙂 Det känns väldigt roligt att ha något som man gjort själv i hyllan. Jag hoppas att ni nu känner er sugna på att göra en egen…? Den blir ju en perfekt present dessutom, varför inte till värdparet på midsommar?

// Emma L

2 svar to “Scrappad ram från Melissa Frances”

  1. dissertation critique plan comparatif

    Scrappad ram från Melissa Frances « **Magdas scrapbooking**

  2. should marijuana be legalized essay

    Scrappad ram från Melissa Frances « **Magdas scrapbooking**

Lämna en kommentar