**Magdas scrapbooking**

Vi har allt du behöver för att själv göra personliga album och kort

Akrylfärg – många användningsområden

Posted by Emso på 14 januari 2008

Det finns oändligt många olika användningsområden för akrylfärger. Man kan måla, kladda och skriva med dem. Här har jag gjort tre layouter där jag använt akrylfärg och tre olika tekniker.

På den första layouten har jag målat med akrylfärgen runtomkring för att få en tydlig inramning. Eftersom det är snö på fotografierna passade det bra med en vit färg.

 click_1.jpg

Material: Pappret ZOE Click! Click! från Love Elsie. Rubons Out on a limb från Hambly. DymoThickers från American Crafts. Chipboard Pop culture från KI Memories. Paperfrills från Doodlebug. 

På nästa layout har jag använt akrylfärgen för att tona ner en del av bakgrunden där jag tänkt placera foto m m. Jag har strukit ut akrylfärgen i ett tunt lager för att mönstret i bakgrundspapperet ska lysa igenom svagt.  

 kom-nu_1.jpg

Material: Pappret Pop culture, Bombshell från KI Memories. Baksidan av ZOE Click! Click! från Love Elsie. Thickers vinyl, RootBeer från American Crafts. Knappar från American CraftsBlommor från Prima. Liquid pearls lim från Ranger. 

På den sista layouten har jag använt bubbelplast och stämplat ett mönster med akrylfärgen (blandade en grön och en gul färg). Det är också en väldigt enkel teknik. Klipp ut en lagom stor bit (inte för stor) av bubbelplasten och dutta på färgen med en skumpensel eller vanlig pensel. En sak jag har märkt när jag har provat mig fram med bubbelplasten är att det är lättare när bubblorna är spänstiga och hårda än när de är ihopsjunkna.

 tvattsack_1.jpg

Material: Pop culture, Leapfrog metallic från KI Memories. Bubbelplast. Akrylfärg från Making Memories. Thickers från American Crafts. Svart Scrapper’s Floss från Karen Foster. Knappar från egen gömma. Clear stamp (pilen) från Upsy Daisy Designs.

Det här är bara en bråkdel av alla användningsområden för akrylfärgen – det är bara fantasin som sätter gränser….

/Emma- emso

Lämna en kommentar