**Magdas scrapbooking**

Vi har allt du behöver för att själv göra personliga album och kort

Criss Cross Card

Posted by cinodesign på 13 mars 2008

Jag letade efter lite ny inspiration på nätet och fann denna annorlunda variant av kort! Här kan man variera sig till tusen och det är lätt att lägga i t ex trisslott, pengar, presentkort eller dylikt till någon som fyller år. Mycket enkelt att göra dessutom!

criss-cross-card_1.jpg

Här hittar ni en utförlig beskrivning med bilder:

http://www.splitcoaststampers.com/ee/index.php/resources/tutorials/criss_cross_card/

Jag gjorde det enkelt för mig och delade ett cardstock på mitten till stommen istället för att börja räkna om tum till cm. Det färdiga kortet blir då 15×15 cm.

criss-cross-card_2.jpg

Jag har använt mig av de nya fina pappren från GCD – No Worries, Large Tulips och No Worries, Sage Wallpaper. Stämpeln ”Hjärtliga gratulationer, Grattis” kommer från Inkido och kommer snart att finnas i shoppen! Blomman kommer från Prima.

Ett tips så här i påskkortstider är att skriva eller stämpla Glad påsk istället och fästa ett foto på barnen där under (naturligtvis utklädda till påskkärringar 🙂 ). Eller använda någon av alla de fina påskstämplarna från Serendipity. Lycka till!

/Carina

5 svar to “Criss Cross Card”

  1. Hanna said

    Jag är kanske lite seg i huvudet men jag får inte ihop matten. Om du delar ett cardstock på mitten så får du ett ark som är 15 x 30. Kortet ska sedan vikas i tre delar, ett bakstycke och två ”flärpar” som man ska vika över (de trekantiga). Det jag inte får ihop är hur kortet kan bli 15 x 15 cm om man delar det 30 cm långa arket på tre lika stora delar. Tänker jag helt galet eller?

  2. Hanna said

    Kortet är jättefint förresten, fastnade i tankarna på hur jag ska göra ett sånt här när jag kommer hem från jobb.

  3. cinodesign said

    Hej Hanna!
    Du får använda båda arken när du delat cardstocken, sedan viker du varje 15×30 bit på mitten och ena ”flärpen skär snett av. Fäst båda arken sedan på mitten. Hoppas du förstår bättre nu! Jag fick själv fundera lite för att få ihop det. Hoppas du förstod min förklaring, annars är det bara att du frågar igen 🙂
    /Carina, Magdas DT

  4. Hanna said

    Aha, det går åt ett helt 12×12 ark. Då är jag med. Man lägger dem omlott så att säga. Hehe, ibland är det svårt när hjärnan kört fast i ett spår och man inte ser någon utväg. Detta ska jag definitivt testa. Tack för förklaringen!

  5. cinodesign said

    Helt rätt Hanna 🙂 Lycka till med kortet!
    /Carina, Magdas DT

Lämna en kommentar