**Magdas scrapbooking**

Vi har allt du behöver för att själv göra personliga album och kort

Scrappa i 3D

Posted by karinbrandin på 9 juni 2008

Oftast syns det ju tyvärr inte när man skannar eller fotar av sina layouter, men ser man det i verkligheten så förhöjs verkligen en sida om man använder sig av 3D-effekter.

Bra saker att ha om man vill att något skall poppa ut från sidan är exempelvis distanskuddar, Glossy Accent, Thickers och blommor.

Eftersom temat är USA tyckte jag att det passade utmärkt med det här pappret från Dream Street papers som jag förstärkt med en röd ram mot det vita bakgrundspappret från Bazzill. Jag valde att ha med tre små foton, alla från samma ställe med mig poserande så där lite halvtöntigt! För att få lite mer liv i bilden valde jag att vrida mina foton lite. Det är en del 3D på den här bilden, vilket är ganska svårt att se så här på en layout fotad uppifrån, så jag visar en detaljbild också:

Här ser man att stjärnorna från QuicKutz sitter upphöjda på 3D-kuddar, vilket gör att de lyfter lite från pappret. Även titeln, USA, är väldigt mycket 3D då den dels sitter på wellpapp som jag har häftat fast och dels är själva bokstäverna av thickers.

Visst är Sassafras Lass nya papper helt underbara?!? Här har jag valt pappret My Dearest, Fawnd of You som är vackert som en tavla! Sådana här papper kan kanske kännas svåra att använda, men tänk i stället som så att ni slipper dekorera så mycket! De dekorationer som jag satt på är titeln som består av thickers (vinyl rootbeer och vinyl daiquri) och DYMO. Sedan har jag också klippt ut två fjärilar och ett moln från samma serie i Sassafras.

Här ser ni en närbild på fjärilen och i bakgrunden skymtar thickers och det upphöjda molnet. På fjärilens vingar har jag också använt stickles som glittrar lite.

/Karin

Lämna en kommentar