**Magdas scrapbooking**

Vi har allt du behöver för att själv göra personliga album och kort

Romantiskt och ljuvligt – och så läckert!

Posted by Emso på 7 juli 2008

Jolie Chocolat från S.E.I är ett gäng snygga dubbelsidiga papper med struktur, som passar både den romantiska scrapparen och den som gillar att göra lite tuffare layouter. Papperen föll mig direkt i smaken och jag upplevde att de i stort sett scrappade sig själva!

Här kommer tre layouter som Marie har gjort:


Material: Bazzill CS, S.E.I; Jolie Chocolat, Hjärta från Bazzill, Knappar: Sultry från BG, Chalk, spets, floss

Material: Papper: Bazzill CS, S.E.I; Jolie Chocolat, Knappar: Sultry från BG, chalk

Material: Papper: Bazzill CS, S.E.I; Jolie Chocolat, Brads: Boxers glaced brads från BG, spets, transparent die cut från MME, chalk

Karin har också scrappat tre stycken:


Material: Bazzill CS, S.E.I; Jolie Chocolat, Hjärta från Bazzill, Knappar: Sultry från BG, transparency.

Material: Bazzill CS, S.E.I; Jolie Chocolat, Knappar: Sultry från BG, Journalingcard: Jenni Bowlin, Thickers och DYMO


Material: Bazzill CS, S.E.I; Jolie Chocolat, Thickers och Stickles.

… och så mina (Emso) layouter:


Har använt Jenni Bowlin, journaling card som mall. Limmat fast endast kroppen och vikt upp vingarna.

Material: Papper: S.E.I;Jolie Chocolat. Dekorationer: K&Company; Berry sweet. Rubriken utskriven med Craft Robo


Här har jag klippt ut endel av mönstret i ett av papperen och överlappat fotografiet.

Material: S.E.I;Jolie Chocolat. AC- Thickers, daiquiri. Dymo. Ranger- Liquid Pearl.


För att göra blänk på bokstäverna använder jag för det mesta Liquid Pearl.

Material: Bazzill- craft. S.E.I;Jolie Chocolat. AC- Thickers, daiquiri och Rootbeer. Bo Bunny- brunt band. BG- Sultry knappar. Jenni Bowlin- journaling card. Ranger- Liquid Pearl.


Till den här layouten har jag använt pappersrester som blev över. Har rivit kanterna och lagt dem åt varsitt håll, omlott. Den söta lilla ugglan från K&Company är en ny favorit hos mig.

Material: Bazzill. S.E.I;Jolie Chocolat. AC- Thickers. K&Company- Berry Sweet. Jenni Bowlin- Journaling card.

Till den här layouten har jag använt samma foto som jag använt tidigare, men i färg istället.

/Emma S- Emso

Ett svar to “Romantiskt och ljuvligt – och så läckert!”

  1. Zarah said

    HEJA vad snyggt ni gör!! 😀

Lämna en kommentar