**Magdas scrapbooking**

Vi har allt du behöver för att själv göra personliga album och kort

Scrappa med tyll – den nya trenden!

Posted by Annika på 5 september 2008

Det har kommit härliga tyllband från Bazzill i många fina färger och några i teamet har provat att scrappa med tyll!

Här har jag gjort blommor genom att klippa cirklar av tyll som jag sedan nypte mitt på och lindade ett band runt. Jag fäste alltsammans med en häftklammer direkt på layouten.

Jag lät bandet fortsätta ner och bli blommans stjälk.

En annan variant av blomma gör man enkelt genom att ta en lång remsa tyll, trä en bit tråd på nål och sy en söm med förstygn längs ena kanten. När man drar i den rynkar tyllbandet ihop sig.m Jag sydde fast en knapp i mitten och då fixerades rynket.

Jag riktade stjälkarna med en brun Zigpenna.

Vad kan passa bättre än tyll till en layout om en prinsessa?! Pernilla R har använt vit tyll under blomman och gjort en tyllknut i knappen som sitter i blommans mitt.

Visst blir det läckert! Här kommer ytterligare några detaljbilder från Emmas receptkort och en av Pernilla TJ:s layouter där du ser hur du enkelt använder tyll att knyta i en knapp, till blommans mitt, eller bara runt ett pärlhjärta.

Till sist en layout med en av Emmas missar:

Här knöt hon en bit tyll kring en chipboardpil, innan hon fäste den i mitten av en blomma – ett enkelt sätt att piffa till det lite extra!

Emma har också använt en del andra band såsom Bazzills rynkade ”Ruffled”, som hon limmade fast på baksidan av ett chipboardhjärta:

Som ni ser finns det en oändlig mängd sätt att använda tyllen på – varför inte prova du också?

4 svar to “Scrappa med tyll – den nya trenden!”

  1. Linda said

    Men gud vad läckert!!!! 🙂
    Måste nog ha lite tyll tror jag bestämt ;D

  2. Emelie said

    Vad häftigt med tyll! Det måste jag också testa!

  3. SÅ himla snyggt! =)

  4. ScräpEmma said

    Så läckra förslag!!! Och en sån tur att jag beställde lite tyll hos er, för att testa (hade ett par idéer – tack vare er blogg har jag nu ännu fler 🙂 ).

Lämna en kommentar