**Magdas scrapbooking**

Vi har allt du behöver för att själv göra personliga album och kort

Höstens receptbok

Posted by marieg1 på 11 september 2008

Varje år när jag ska koka jordgubbssylt så får jag leta länge efter mitt favoritrecept. Samma sak med de andra syltrecepten sm oftast bara används en gång om året. Nu ska det bli slut på letandet, jag har gjort en liten bok där jag samlat mina favoritrecept.

Jag har använt mig av en vanlig bilderbok för barn som jag köpt på bokrea för bara några kronor. Den har jag klätt med papper från Maja Design. Jag har valt kollektionen skördetid som passar perfekt till en receptbok. Det är härligt tjocka paper som går bra att sandpappra för att få fram en ännu mer sliten, gammaldags look.

Jag började med att mäta och klippa ut pappersbitar som passade till bokens sidor. I mitten har jag förstärkt med en extra pappersremsa för att den ska hålla att bläddra mycket i.
Min bok hade flikar som blev en liten innehållsförteckning. Recepten har jag skrivit ut på skrivaren.

Ett tips: Använd inte för bulliga dekorationer, då blir det för tjockt o boken får inte att stänga.
Så här blev min:

/Marie

5 svar to “Höstens receptbok”

  1. Ylwa said

    Helt underbar receptbok!!
    //Y

  2. ulrika_m said

    Helt underbart, vill göra ett precis likadant meddetsamma!

  3. AnkieG said

    Va smart och va fin dessutom..

  4. Vilken fin bok! Riktigt läcker! =)

  5. Good answers in return of this matter with solid arguments and explaining the whole thing concerning that.

Lämna en kommentar