**Magdas scrapbooking**

Vi har allt du behöver för att själv göra personliga album och kort

Skapa med My Minds Eye!

Posted by Mitt liv som odlare på 16 januari 2008

(Vi lottar ut hemligt paket med My Minds Eye!! Läs mer i slutet av artikeln//Annette) 

 Har ni upptäckt designerhuset My Minds Eye (MME)?  Vi är många som gillar MME och det är svårt att sätta fingret på exakt varför – ”för att de gör så snygga papper” skulle nog de flesta kort och gott svara.

mme_duojag.jpg
”Du & jag” av Emma L

Personligen gillar jag MME p g a den mix av olika stilar och färger som jag tycker de har lyckats så bra med. På ett visst sätt känns pappren lite vintage och ”smutsiga” med slitna och chalkade mönster och kanter, vilket gör att de passar utmärkt till gammaldags foton och kort.

Men jag tycker inte att de har begränsat sig till endast den genren, utan varje ny kollektion har också något fräscht och moderiktigt med sig i t ex val av färger och former, vilket gör att de även känns helrätt till foton och kort med nutida fokus.

Se t ex bara på de nyare kollektionerna Boulevard och Bungalow samt Bella och Bliss, med ljusblått, vitt, royalblå och brunt som grundtoner och accenter som lime, orange, lila och rosarött. Enkla och dovare färger med moderiktiga nyanser som pricken över i:et!

mme_avundas.jpg
”Avundas” av Emma L

MME:s papper är mycket användbara vid många olika tillfällen. Dessutom gillar jag att de är dubbelsidiga; alla papper kommer med en matchande entonad nyans på baksidan. De är också lite kraftigare vilket gör att de passar jättebra även som bakgrundssidor utan att layouten eller kortet känns ”rangligt”. Det finns många papper att välja på i varje kollektion och dessutom många kollektioner.

mme_tilda.jpg
”Kram på er” av Emma L

Icke att förglömma är deras stora dekorationsutbud med allt från blommor och chipboards till journalingkort, transparenta fotoramar och die-cuts, bling och allt annat som finns. Alla kan hitta sina favoriter!

mme_girls-night-out.jpg
”Girls Night Out” av Emma L

Jag hoppas nu att du som ännu inte använt dina produkter från MME gör det och att ni som ännu inte upptäckt dem eller vågat er på klickar er in i shoppen och börjar spana in det härliga utbudet!

Scrappa lugnt!
/Emma L

Vilka är era favoriter hos My Minds Eye? Vilka kollektioner och färger tycker ni bäst om? Vad tycker ni om dekorationerna? Bland era inlägg kommer vi att lotta ut ett hemligt paket från My Minds Eye – missa inte det! Era svar vill vi ha senast den 23 januari. //Annette

13 svar to “Skapa med My Minds Eye!”

  1. monica said

    älskar ”Boulevard” med dess underbara blå/gröna färger!!! Gillar också allt vad dekorationer heter så där är svårt att hitta speciella favoriter- men de transparanta ramarna är snygga…o blommorna… o bling…o…

  2. KarinS said

    Tycker mycket om Bohemiakollektionen, även om ja inte tror att det är riktigt min stil att scrappa dom. Men de transparenta ramarna som hör till gillar jag massor, å såna har jag fått fast på ett gäng av mina sidor! Dom ääär så läckra!

  3. Malin said

    Jag gillar ”allt”, svårt att säga vad som är favoriten, men de transparanta ramarna och ”Bella Bliss” kollektionen står väl högt på listan just nu, brunt och rosa gillar jag, har jag ju köpt på mig ”Boulevard” också är favorit just nu, ska sanningen fram – har jag de flesta av MME papper, gammla som nya kollektioner!

  4. Marie Sundström said

    MME gör otroligt vackra papper och det är inte så lätt att välja en favorit… Men Blossomkollektionen är helt ljuvlig! Brunt och rosa är så vackert och den där gammaldags känslan..wow!

  5. Terese M. said

    så svårt att välja bland MME-kollektionerna 😉 bella bliss är fin! lila känns kul! av MME-dekorationerna är de transparenta ramarna självklara 🙂

    hoppas på stor tur!
    ett hemligt MME-paket kan aldrig bli fel!! 😀

    / Terese M.

  6. Malin said

    Jag har precis upptäckt MME, men måste säga att deras nya serie Kiss&Tell är så fin, även fast den egentligen är lite för tjejig för min smak. Dekorationerna…..hmmmm, de måste jag nog kolla in närmare.

  7. Lene Kristensen said

    Jag älskar Blossomkollektionen, färgerna är så lätta att använda. Jag tycker om mycket blommor och band.

  8. Linda said

    De första papperna som jag köpte när jag började med scrapbooking, var faktiskt MME Wild Asparagus. Jag blev helt förälskad direkt och tycker fortfarande väldigt mycket om de papperna. Ljuvliga mönster och härliga färger.

    Tycker faktiskt så mycket om dem att en del vill jag inte ens klippa eller skära i, utan bara tittar på dem och njuter av dem i hela sin helhet. Varje gång jag bläddrar genom alla de papper jag har nu, så tittar jag på mina Wild Asparagus som ligger främst bland mina papper.

    Bland de lite nyare MME gillar jag Bella Bliss. Varje gång jag shopar något, försöker jag få med någon produkt av MME. Jag Älskar MME!

  9. Willea said

    Vilka underbara layouter du skapat, gillar ”du&jag” jättemycket! Dessutom tycker jag det är läckert kombinerat, både färger och former, i ”avundas”.

    Jag älskar också MME och använder ofta deras papper. Boulevard Bungalow och Bella Bliss tycker jag bäst om just nu. Gillar hur det går lika bra att använda väldigt små bitar av pappret som att ha det mönstrade som bakgrund. Att papperna är dubbelsidiga är ett stort plus. Papperna går ju att variera hur mycket som helst! Jag klipper också ut detaljer ibland, och sätter på 3D-kuddar, blir fina dekorationer :-).

    Bland dekorationerna tycker jag mycket om deras ramar, både overlays och andra. Fina journalingcards har de också!

    Kika in i min blogg så hittar ni en del MME 🙂

  10. Millan said

    Svårt att välja favoriter av MME papper, jag gillar de flesta, men av de ni har i butiken så gillar jag nog blossom kollektionen bäst, underbara färger ihop.
    Jag hoppas på stor tur, för jag skulle gärna vilja ha mer av deras produkter att pyssla med!

  11. Anita said

    Jag tycker om Bohemia kollektionen. Bluebird var bland de första papperen jag köpte. Blossom är också fint.
    Färgerna i Festive,Frost kollektionen gillar jag nog bäst, men har inte scrappat med dem ännu…
    …från en som hoppas på ett hemligt MME-paket!

  12. Annette said

    Vi har lottat fram en vinnare till det hemliga MME-paketet! Paketet innehåller både papper och dekorationer.

    Tur den här gången hade Willea – stort grattis från oss på Magdas! Maila mig din adress så kommer paketet inom ett par dagar: annette@magdas.se

  13. Willea said

    Åh, tack!!! Så himla roligt 🙂 Nu ska det skapas! Tack igen.

Lämna en kommentar