**Magdas scrapbooking**

Vi har allt du behöver för att själv göra personliga album och kort

Härlig höst med 3 Bugs in a rug

Posted by marieg1 på 5 augusti 2008

Sommaren börjar gå mot sitt slut och hösten närmar sig. För mig är höst att få krypa upp i soffan med en filt, tända ljus och mysa. Men även härliga höstpromenader och färger! Dessa härliga höstfärger finns i 3 Bugs in a rugs kollektion Autumn.

Emma, Annika och jag har fått äran att scrappa med den här kollektionen och så här blev det:

Den här layouten visar en av Emmas sambos favoritmackor, gjord efter eget recept. Emma har använt en bit av pappret Sun Flowers som fotomatta, samt urklippta delar från pappret Fall Foliage. Vissa av delarna sitter på 3D-kuddar. Emma har dekorerat med band från Bo Bunny, knappar från Rustly Pickle och Magdas egna höstblommor.

Här har Emma använt Fall Stripes som bakgrund, och Sun Flowers bakom fotot samt till de utklippta blommorna. Dekorationerna består av litet loppis-spets, en chipboardkrona från Heidi Swapp, ett pärlhjärta, knappar från Rusty Pickle och anteckningskort från October Afternoon. Layoutens kanter har ruggats ordentligt och färgats in med akrylfärg och chalk. Även spetsen är infärgad med chalk.

Jag älskar Öland, den ön har gett mig så många minnen. Nu har jag bestämt mig för att göra ett ”Ölandsalbum”, och här är mina första layouter till det. Här har jag använt det mönstrade pappret Rise & Shine och klippt ett runt foto. Detta är ett papper som är dekorerat i sig, så jag har bara använt mig av Thickers till rubriken samt en journalingruta.

Här har jag använt mig av papperet Harvest. Jag har klippt ur en blomma från Octoberfest som dekoration. Thickers från American Crafts.

Här har jag använt mig av pappret Harvest och en urklippt blomma från Octoberfest där jag klippt ur rundeln i mitten och fäst med 3D-kuddar. Thickers från American Crafts. Jag har sandpapprat kanterna på fotot så att de är vita.

Här har Annika använt sig av pappret Octoberfest under fotot samt tre härliga dekorationsrutor från diecuts-arket. Hon har skrivit med Photo Signature-pennan direkt på fotot.

Den andra delen av Octoberfest blev grunden till Annikas andra layout som också den har 3 Bugs Die cuts som dekorationer.

En layout till på samma tema – Hämta morgontidningen. Här har Annika använt Sun Flowers som bakgrund. Hon har skurit ut en bit papper under det stora fotot och använt den randiga sidan till höger om fotot. Övriga dekorationer är biljett från Tim Holtz, rubons från BoBunny och rubriken är QK Studio.

Ett svar to “Härlig höst med 3 Bugs in a rug”

  1. Wildärtan said

    Vilka härliga LO, speciellt kärleksförklaringen till flickebarnet:-)

Lämna en kommentar