**Magdas scrapbooking**

Vi har allt du behöver för att själv göra personliga album och kort

Påskiga kort med Bo Bunny och Serendipity!

Posted by Mitt liv som odlare på 7 mars 2008

Påsken närmar sig med stormsteg, och många kanske funderar på eller redan har börjat göra påskkort till sina nära och kära. Jag vill visa er ett par kort jag gjort med papper från Bo Bunnys nya, våriga kollektion Ella, med färger som matchar påsken perfekt!

bo-bunny-ella_1.jpg

Jag har använt den ursöta stämpeln Chick with egg wagon från Serendipity, som jag färglagt med både ZIG Brushables penselpennor samt akvarellpennor, lite beroende på de nyanser jag velat ha. Jag gillar kombinationen, eftersom jag då får med både Brushables klara färger och de mysiga akvarellnyanserna. Smaken är ju väldigt olika, men detta har jag alltså fallit för. För er som vill veta mer om dessa färger så vill jag tipsa om mina inlägg ”Färglägga stämpelmotiv med ZIG Brushables” och ”Unika alster med egen färgsättning” samt Pernilla Rs inlägg ”Att färglägga med akvarellpennor”.

Som kortstommar har jag skurit till 15×30 cm långa bitar enfärgad röd och grön Bazzill cardstock, som jag sedan vikt på mitten för att få ”stående” kort. De papper jag använt ur Ella-serien är Stripe, Dot och Butter Blossom. Som ni kan se på den uppvikta pappersfliken på första kortet, så är papperna dubbelsidiga med minst lika fina mönster på andra sidan 🙂

bb-paskkort_1.jpg

Jag valde ett rakt och enkelt upplägg på mina kort, eftersom jag ville framhäva det söta motivet maximalt. På det första kortet har jag streckat pappernas kanter med svart penna innan jag fäste dem på cardstocken, och avslutat enkelt med en Prima-blomma (Steel Toe Mary) och en minibrad (Making Memories Metallic Basics) samt ”Glad påsk” skrivet på dymoremsa.

bb-paskkort_2.jpg

På det andra kortet fäste jag stämpelmotivet på cardstock, chalkade kanterna lätt, häftade i ett av hörnen samt häftade fast ett härligt sammetsband (Prima Velvet lace mix) i motsatt hörn. Sen streckade jag kanterna på det gulare av papperna och häftade fast ännu en bandbit i en av papprets kanter. Till sist fäste jag alltsammans på cardstocken och satte dit dymoremsan. Genom att häfta alltsammans innan fastsättning så syns ju inte häftklamrarna på baksidan. Jag har fäst alltsammans med Scrappy Glue. Det funkar superbra och sitter ordentligt – ingen risk att något ramlar av när det når mottagaren! 🙂

Jag hoppas att ni känner er inspirerade, och ni får gärna dela med er om ni gör något med Bo Bunny-papperna eller Serendipity-stämplarna. Det är alltid kul att se vad ni hittar på! Maila i så fall till info@magdas.se.

// Emma L

2 svar to “Påskiga kort med Bo Bunny och Serendipity!”

  1. Lene Kristensen said

    Så underbara papper och så härliga kort. Någon blir jätteglad!

  2. lena alias mamma mu said

    oj vad glad jag blir av dom papprena och påskstämplarna gör att man ser fram emot att det blir påsk trots att jag jobbar…

Lämna en kommentar