**Magdas scrapbooking**

Vi har allt du behöver för att själv göra personliga album och kort

Spillpapper

Posted by Emso på 9 mars 2008

Jag skulle gissa att det är många med mig som har en hög med spillpapper som bara växer och växer. Jag är väldigt dålig på att använda papper som jag redan använt en gång. Jag lägger det i mappen för spillpapper, som nu är så full att jag inte får ner mer i den. Ska jag vara ärlig så har jag inte en aning om vad det ligger för papper längst ner.

För att sätta lite press på mig själv att börja beta av högen och samtidigt få lite tips och idéer om vad man kan göra utmanade jag resten av designteamet att skapa med just spillpapper!

Först ut är Pernilla R:s härligt våriga layout med remsor av mönstrat papper från KI Memories ”Pop Culture” kollektion:

nillar_1.jpg

Pernilla TJ har gjort en tuff layout där hon har klippt ut en lastbil av olika mönstrade papper:

pernillatj_1.jpg

Annika gjorde en  stilren layout med utstansade cirklar av mönstrat papper. Pricken över i:et tycker jag är hjärtat i den blå cirkeln:

annika_1.jpg

Emmla gjorde både ett romantiskt kort och en lite tuffare layout med utklippta detaljer från ett mönstrat papper:

hejsanemmla_1.jpg

Emmlas beskrivning: ”Jag tycker att mönstrade spillbitar är som gjorda för att klippa/skära ut mönstren från och använda som detaljer på mina alster. På kortet har jag använt en spillbit från Basic Greys kollektion Two Scoops. Jag chalkade kanterna på det utskurna papperet, stämplade ett motiv från Inque Boutique och ett ”Hejsan” på det och fäste det sen på en 10×15 cm bit vit Bazzill. Jag avslutade med att fästa spets och bling.

mumsemmla_1.jpg

Emmlas beskrivning:Här tog jag en spillbit av Melissa Frances-papper, ruggade kanterna med en sax och knycklade ihop det i näven (!), precis som när man ska kasta något i en papperskorg. Sen slätade jag ut det till viss del och fäste på ett halvt ark Bazzill Kraft. Därefter fäste jag fotot åtföljt av utskurna spillbitsmönster från My Minds Eye´s kollektion Bliss. Innan jag fäste bitarna stämplade jag en fågel (Inque Boutique) på blommönstret och satte dit bling och filtdekorationer. Den utskurna fågeln fick filtvingar och en blomma ovanpå det samt lite bling innan jag fäste den med 3D-kuddar. Jag gnuggade en rub-ons-krona på en spillbit, klippte ut, fäste bling och fäste sen på layouten. Jag stämplade en blomstämpel i nedre vänstra hörnet och häftade lite varstans på layouten, skrev journaling med vit penna och gnuggade på rub-ons-bokstäverna. Avslutningsvis duttade jag akrylfärg runt layoutens kanter samt på de utstående partierna av det skrynklade papperet”.

Sist ut är min egen layout:

emso_1.jpg

Jag har använt mig av 6 olika mönstrade papper – en del rivna och en del skurna. Tygpapperet med moln från Love Elsie tyckte jag passade perfekt i höjd med himlen på kortet. Jag ritade en ram kring papperen och fotografiet, men jag blev inte nöjd. Tyckte att det fattades någonting till vänster på sidan. Stämplade texten Cool med stämpel från Upsy Daisy Designs, ritade en ram kring och klippte ut. Stämplade även en pil (Upsy Daisy Designs) på vellum och klippte ut. Och så klippte jag ut en ruta med text från Love Elsie. Sedan doodlade jag cirklar i olika storlekar. Till rubriken har jag använt Thickers från American Crafts.

Hoppas att även ni fick lite tips och ideér om hur ni kan använda ert spillpapper, det fick jag!

/emso

Ett svar to “Spillpapper”

  1. Lene Kristensen said

    Många fina Lo. Ja det blir ju en del papper över, men jag använder mina spillbitar till bokmärken och som dekorationer på kort.

Lämna en kommentar