**Magdas scrapbooking**

Vi har allt du behöver för att själv göra personliga album och kort

Bröllopskort av Marie

Posted by marieg1 på 9 juli 2008

Visst är det roligt att kunna ge brudparet ett fint kort tillsammans med presenten. Just nu finns det massor material som går i den romantiska  stilen i Magdas shop. Här visar jag fyra olika inspirationskort, alla med olika stämplar från Inkido.

Här har jag använt stämpeln Fjärilskollage. Jag har förstärkt motivet med ett par fjärilar. Först stämplade jag på ett beige papper ooch sedan klippte jag ut fjärilen. Jag klippte även en likadan rosa fjäril som jag klistrade på först. Sedan fäste jag den stämplade fjärilen över med lite lim i mitten. Kanterna har jag vikt upp lite och dekorerat med några pärlor jag hade hemma. Med lite glitter på fjärilsvingarna och massor av spets blir detta ett riktigt romantiskt kort!

Här har jag använt mig av tre olika stämplar från Inkido. Tro hopp har jag stämplat på en ram som finns med i klipparket från maja Design; Du och jag. Därifrån kommer även den lilla remsan nertill på lortet ”För Alltid”.

Detta är ett ganska stilrent kort. Jag har använt stämpeln Det vackraste och dekorerat med spets och blommor. Bakgrundspappret är white wedding butterfly. Ett papper som känns givet till ett romantiskt kort.

Slutligen ett kort i en lite tuffare stil. Jag tycker att svart-vitt-rött kan vara ganska romantiskt det också! Här har jag använt mig av stämpeln För att du finns, men man kan använda vilken text man vill. Jag har maskat in ett hjärta. Detta har jag gjort genom att börja med att stämpla ett hjärta på pappret. Jag har även stämplat samma hjärta på ett annat papper och klippt ut det. Det urklippta hjärtat använder jag för att täcka över det stämplade hjärtat med och sedan har jag stämplat med textstämpeln över.

Hoppas att jag har inspirerat er till att göra egna bröllopskort! Jag lovar att det är jätteroligt!!

MarieG

3 svar to “Bröllopskort av Marie”

  1. Tack för tipsen! Snygga kort!!
    ~Titti

  2. A meal plan can ensure that you use your food wisely, which will reduce waste and save money.
    Click on each item to learn important details about it.
    But with easy shopping, you can easily discriminate and choose the one
    that best suits your budget and needs.

  3. shopping said

    You are so awesome! I do not think I’ve read a single thing like that before. So good to find another person with some genuine thoughts on this issue. Really.. thanks for starting this up. This site is one thing that is needed on the web, someone with some originality!

Lämna en kommentar